Marco Casanova
Marco Casanova
Tätigkeiten an der FHNW
- Dozent, Institute for Competitiveness and Communication
- Lecturer in Corporate Brand Management and Intercultural Communication at the University of Berne (since 2007)
- Lecturer at the University of Applied Sciences in Berne for Marketing, Communication and Innovation (1998 – 2007)
- Founder & Executive Director of the Branding-Institute (since 2002)
- Founder and Chairman of the International Brand and Reputation Community INBREC, an exclusive network of brand and reputation Management Executives of respected and renowned companies and organizations.
Zusätzliche Berufserfahrungen
- Ten years in Executive positions as chief of staff Swiss Television SPlus, Director of Marketing, Sponsoring and Communications Swiss Ice Hockey Federation SEHV, Director of Communications & Public Relations ATP Tour and Head of Corporate Relations at UEFA.
- Four years in Executive Strategic Consulting, Coaching and teaching as Consultant for a leading Consulting Firm in St. Gallen (Switzerland).
Persönlicher Hintergrund
Geboren am 23. Oktober 1967 in Bern (Schweiz); verheiratet mit Vanessa (Peruanerin), zwei Kinder (Valentina 10 und Mario-Achille 6). Pater Achille Casanova war 24 Jahre lang Vizekanzler der Schweiz.
Universitätsabschluss (lic.rer.pol.) in Wirtschaft und Verwaltung an der Universität Bern (Schweiz).
Er spricht fliessend fünf Sprachen (Deutsch, Englisch, Italienisch, Spanisch und Französisch).
Hobbys: Tennis, Fußball, Filme und philosophische Literatur.
Marco Casanova ist Experte auf den folgenden Gebieten:
- Integrated Brand & Reputation guided Stakeholder Management
- Intercultural Stakeholder Dialogue processes
- Corporate Communications
- Personal Branding & CEO Reputation Management
- Brand Leveraging (by trademark licensing strategy)
- Marketing Strategy & Marketing Planning
- Nation branding / country-of-origine
Marco Casanova berät als strategischer Berater verschiedene globale Groß- und mittelständische Unternehmen verschiedener Branchen sowie internationale Organisationen, Verbände und Länder und deren Regierungsinstitutionen.
Die Corporate Brand-Based View (CBBV) der Firma:
Konzeptioneller Rahmen und Schlüsselprinzipien
Reaktionsstrategien bei negativer elektronischer Mundpropaganda und Marketingleistung: Die moderierende Rolle der Glaubwürdigkeit von Botschaften.
Zu den Veröffentlichungen von Marco Casanova gehören:
- Branding It 3.0: Business Performance through Excellence in Brand Management (98 pages, Bookstand Publishing, December 2017)
- Nestlé ist nur die Speerspitze (Interview with SRF Schweizer Radio und Fernsehen, Swiss Radio and Television, February 2016)
- Corporate Social Responsibility – Moralabstinenz löst gar nichts (Article published in ‘Neue Zürcher Zeitung’ and on ‘nzz.ch’, January 2016)
- “Swiss made” droht als Wohlstandsquelle zu versiegen (Article published in ‘persönlich’, May 2012)
- Reputation Drives Performance (Article published in ‘persönlich’, January/February 2012)
- Aus 4 mach 1 – wie sich Packimpex neu erfand (Article published in ‘persönlich’, November 2011)
- Time for India’s Magic Makeover (Part II – Exclusive Interview with Marco Casanova in ‘Solitaire International’, August 2011)
- Bahnbrechende Innovationen (Interview with Marco Casanova in the special issue ‘Innovation Swiss Made’, June 2011)
- India Seeks Entry to Luxury Club (Part I – Exclusive Interview with Marco Casanova in ‘Solitaire International’, May 2011)
Kontakt
-
Marco Casanova
- Dozent, Institute for Competitiveness and Communication
- Telefonnummer
- +41 62 957 20 69 (Direkt)
- bWFyY28uY2FzYW5vdmFAZmhudy5jaA==
- Fachhochschule Nordwestschweiz FHNW
Hochschule für Wirtschaft
Riggenbachstrasse 16
4600 Olten