Prof. Dr. Ivan Köhle
Prof. Dr. Ivan Köhle
Activities at FHNW
- Programme Head Bachelor of Science in Betriebsökonomie (Business Administration), Campus Brugg-Windisch
- Head of the Business Management Exam Board, Campus Brugg-Windisch
- Lecturer specialising in Corporate Finance, Business Planning for Start-Ups and SMEs and the International Tourism Industry
- Campus Representative Brugg-Windisch
Prof. Dr. Ivan Köhle has been in charge of the BSc graduate course in Business Management at the FHNW School of Business since 2010. Ivan Köhle graduated from the University of Zurich and subsequently worked as an assistant at the University’s Institute of Accounting. In this position, he acted as a consultant in the area of bank management and completed his doctoral thesis in the field of finance.
Before joining the School of Business as course coordinator, Ivan Köhle was a co-owner of Kontiki Reisen AG, a travel agency specialising in Nordic destinations. After the sale of Kontiki Reisen AG to the Kuoni Group, Ivan Köhle oversaw the integration of a subsidiary into the Group in the position of Managing Director.
- Corporate Finance 1, Internal and External Financing component (Bachelor of Science in Business Management)
- Minor Tourism and Event Management (Bachelor of Science in Business Management, 2014 - 2017)
- Basic Principles of Business Management (Bachelor of Science in Business Management, 2011 - 2013)
- Contemporary History of Berlin, Economic Systems component (Bachelor of Science in Business Management)
- CAS School Governance, Principles of Business Management component (advanced training, 2015 - 2017)
- Consulting and coaching of the management of SW Travelclub AG (sport tour operator)
-
No peer reviewed content available
-
Peer reviewedBirkenmeier, B., & Köhle, I. (2023). Concept and impact of an integrated approach to entrepreneurship in higher education. In F. Moreira & S. Jayantilal (Eds.), Proceedings of the 18th European Conference on Innovation and Entrepreneurship (Vol. 1, pp. 100–109). https://doi.org/10.34190/ecie.18.1.1582
-
Blattner, M., Hugentobler, W., Köhle, I., & Schmid, F. (2020). Finanzmanagement. In K. Schaufelbühl, W. Hugentobler, & M. Blattner (eds.), Integrale Betriebswirtschaftslehre (7 ed., pp. 347–559). Orell Füssli. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/42875
-
Kluser, M. J. (2019). Korrektor. In I. Köhle & V. Legena (eds.), Wirtschaftsdidaktik heute (pp. 57–65). Verlag Vertieftes Lernen. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/42589
-
Legena, V. (2019). Wirtschaftsdidaktik heute. In I. Köhle & V. Legena (eds.), Wirtschaftsdidaktik heute (pp. 7–10). Verlag Vertieftes Lernen. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/42603
-
Hirsiger, M. (2019). Re-inventing the past. The reconstruction of post-war Warsaw. In I. Köhle & V. Legena (Eds.), Wirtschaftsdidaktik heute. Didaktische Texte und Cases aus der Lehre der Hochschule für Wirtschaft der FHNW (pp. 73–89). verlag vertieftes lernen. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/42781
-
Müller, T., Mühlhäuser, A., & Hugentobler, W. (2019). Framing. Wer das grosse Ganze sieht, trifft bessere Entscheidungen. In I. Köhle & V. Legena (eds.), Wirtschaftsdidaktik heute (pp. 91–105). Verlag Vertieftes Lernen. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/42606
-
Künzi, S. (2019). Gute Texte - wirksam und leicht zu lesen. Von der Planung bis zur Schlussredaktion. In I. Köhle & V. Legena (eds.), Wirtschaftsdidaktik heute. Didaktische Texte und Cases aus der Lehre der Hochschule für Wirtschaft der FHNW (pp. 11–38). Verlag Vertieftes Lernen. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/42602
-
Kluser, M. J. (2019). Formative assessment for the blended learning approach. In I. Köhle & V. Legena (Eds.), Wirtschaftsdidaktik heute (pp. 39–49). Verlag Vertieftes Lernen. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/42496
-
Peer reviewedGygli, U. (2019). Ist Buchhaltung Accounting? In I. Köhle & V. Legena (eds.), Wirtschaftsdidaktik heute (pp. 107–128). Verlag Vertieftes Lernen. https://doi.org/10.26041/fhnw-3708
-
Meyer, R., Meyer, M., & Köhle, I. (2016). Case Studies. Spannende Einblicke in innovative Unternehmen und Start-ups. Quergründer. http://hdl.handle.net/11654/23512
-
Meyer, R. (2016). Bewertung von Geschäftsideen. In I. Köhle (ed.), Case Studies. Spannende Einblicke in innovative Unternehmen und Start-ups (pp. XII–XXX). Quergründer. http://hdl.handle.net/11654/23515
-
Meyer, R., Köhle, I., & Meyer, M. (2016). Die Bedeutung von Entrepreneurship. In R. Meyer, I. Köhle, & M. Meyer (eds.), Case Studies. Spannende Einblicke in innovative Unternehmen und Start-ups (pp. VI–VII). Quergründer. http://hdl.handle.net/11654/23518
-
Meyer, M., & Köhle, I. (2016). Exklusive Einblicke in die Startup Szene Schweiz. Eindrückliche Ergebnisse und nützliche Tipps aus verschiedenen Branchen. Quergründer. http://hdl.handle.net/11654/23516
-
Meyer, R., & Köhle, I. (2016). Entrepreneurship in Lehre und Praxis. In R. Meyer & I. Köhle (eds.), Exklusive Einblicke in die Schweizer Start-up Szene (p. 7). Quergründer. http://hdl.handle.net/11654/23517
-
Meyer, R. (2016). 7 Schlüssel Modell. In M. Meyer, R. Meyer, & I. Köhle (eds.), Case Studies. Spannende Einblicke in innovative Unternehmen und Start-ups (pp. VIII–VIXI). Quergründer. http://hdl.handle.net/11654/23519
Contact
-
Prof. Dr. Ivan Köhle
- Programme Head Bachelor of Science in Betriebsökonomie (Business Administration)
- Telephone
- +41 56 202 72 73 (direct)
- aXZhbi5rb2VobGVAZmhudy5jaA==
- FHNW University of Applied Sciences and Arts Northwestern Switzerland
School of Business
Bahnhofstrasse 6
CH – 5210 Windisch